äventyrslysten

2015-12-04
22:25:13

Tillbaka till början
Då var jag tillbaka på orten som satte snurr på mina resor runt i världen - Verbier.
Fem år sen sist jag gjorde en hel säsong här. Mycket är sig likt och en hel del vänner är kvar vilket känns väldigt bra.
 
Bor i ett mysigt hus nere i Le Chable denna gång tillsammans med fyra andra tjejer, än så länge är vi bara två i huset vilket vi nyttjar till fullo genom att sprida ut oss precis överallt innan de andra dyker upp. 
 
Än så länge är det lugnt på byn men det kommer ändras under de kommande veckorna då fer och fler säsongare gör sig hemmastadda för vintern. 
 
Har inte börjat jobba riktigt än. I tisdags träffade jag dock chefen och alla kollegor och sen dess har vi masserat varandra för att utbyta tips och tricks, ordnat med allt pappersarbete och lärt känna de företag som vi jobbar med.
 
Utsikten mot Verbier från vår balkong
 
Första och hittills enda dagen på berget. Syns inte här men ett enormt flin smyckade mitt ansikte hela dagen, fantastiskt att vara tillbaka bland berg och snö!
 
 
 
 
 
Utsikt med soluppgång (återigen från balkongen)
 
Till nästa gång!
Lisa

Kommentarer:
#1: mamma

Härligt att du är igång igen. Ska bli så spännande att följa din säsong i Verbier. Lova nu att vara riktigt rädd om dig.
P&K

2015-12-04 @ 23:05:50
#2: pappa

Härligt att se dig i ditt rätta element - snön.
Soluppgången - var det en tidig morgon eller en sen kväll?
Kram Pappa

Svar: Tack! Det känns väldigt bra att vara tillbaka.
Haha det var en tidig eftermiddag, här nere i dalen är det rätt sparsamt med soltimmar än så länge. Blir bättre till våren. Har även varit väldigt sparsamt med sena kvällar och ska hålla det så denna omgång
Polly

2015-12-05 @ 14:34:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: