äventyrslysten

2014-08-02
22:49:49

BBQ på berget!


Igår ställde vi till med en riktigt grillfest uppe bland bergen för både personal och gäster. 





Hann med två dopp i poolen innan gästerna anlände. Har aldrig badar då mycket som jag gjort sen jag kom hit. 
Vattnet var rätt kallt eftersom det kom direkt från glaciären, men med 30grader ute så kändes det rätt behagligt. 

Efter lunchen så var vi faktiskt några som var tvungna att följa med ena gruppen på deras sista vandringsetapp eftersom helikoptern hem redan var full. Synd...! 


Thornington Glaciären, en av Nordamerikas äldsta glaciärisar. 

Maiko, Hilary & jag. 



Tillbaka och säkra på torra land hittade vi massor med kattguld! "Fools gold" som de säger i det här landet. 

Tyvärr hade vi inget rep med oss, annars hade jag gärna firats ner här








Lisa. 

Kommentarer:
#1: mamma

läcker bbq o tack för alla bilder på dig, så kul att se. fantastiskt med värme o is samtidigt men lite läskigt med glaciärsprickorna :-(

kram

2014-08-07 @ 22:05:09
#2: Marcus

Awesome!

2014-08-11 @ 10:03:49
#3: pappa

Tokigt vad fint du har det! Om du har plats för alla hemifrån så kommer vi genast. Sommaren börjar ta slut och skolan börjar snart men för oss som är skidskyttesäsongare är det fortfarande några veckor kvar med golf, bad i Järlasjön och trädgårsarbete. Kram pappa

2014-08-12 @ 20:52:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: