äventyrslysten

2015-12-06
20:35:04

06.12.2015
Första dagarna med jobbet är då avklarade. Har inte börjat jobba på riktigt än, men fått öva på några kroppar för att få tillbaka känslan för massagen, hålla tiderna och träna på de nya saker vi fått lära oss. 
Så tyvärr har brädan fått vila en hel del, men imorgon och hela nästa vecka ska det bli ändring på den saken! Nu har de öppnat lite fler områden på bergen, i början av veckan var bara några centrala backar öppna och de har blivit väl nyttjade av alla som är här. Solen skiner på oss och snön med sin frånvaro vilket gör att backarna snabbt blir uppåkta och det lager som ligger är lite tunnare än tidigare. Helt enkelt hoppas alla på ett snöfall inom kort. Till dess får vi njuta av solen och ladda med D-vitamin. 

Känner på mig att detta kommer bli en magnifik vinter. Har nämligen lyckats knipa ett grymt bra hus och sällskap. Som tidigare nämnt är det bara jag och en av Juliorna här och vi kommer riktigt bra överens plus att hon är världens bästa hemmatjej!! 
Varje kväll när jag kommit hem från 'jobbet' har maten stått framme. Och den maten!! Bara vegetariskt vilket känns bra både i plånbok och kropp. 
Dock börjar hon med sitt jobb nästa vecka så då är det upp till bevis för mig med matlagningen. Så tips mottages gärna!

Och GRATTIS till min andra hälft Linnea som firar sina 25år idag - saknar dig massor!


Kramar i mängder till er alla!
Lisa

Taggar: Verbier;

Kommentar:
#1: mamma

härligt att allt verkar så bra. nu har det gått en vecka till och jag undrar om du har haft dina första jobb och hur det isf har varit?
här hemma är det fortsatt mörkt, önskar att temperaturen sjönk något så att det åtminstone blev lite vackert frostigt ute.
har idag hängt med mormor, hon är på bättringsvägen men har varit rejält dålig några dagar, förkylning, typ influensa,, som resulterade i att hon åt och drack dåligt och igår var väldigt svag.
ha det så gott så länge
hörs snart
puss

2015-12-12 @ 18:22:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: