äventyrslysten

2014-08-01
07:09:29

Lodge livet
Att bo och leva som jag gör och har gjort under vintern och denna sommar har helt klart sina höjd- och lågpunkter. 
Höjdpunkterna är förstås anledningarna till varför jag fortsätter på detta spår!
Att få vara bland personer som alla är omtänksamma, hårt arbetande och rätt galna. Att få vara så pass långt bort från civilisationen att jag inte har någon som helst koll på vad som pågår i resten av världen. Att själv få utvecklas så mycket rent mentalt. Och att bli bjuden på vin som kostar 1300$ per flaska! (Ska ta reda på vilket det var också)

Lågpunkterna är självklart befintliga, såsom brist på sömn, långa och tuffa arbetsdagar och att vi är så pass isolerade som vi är. Det är svårt att ta sig iväg och hitta på något när vi endast är omringade av skog, skog och åter skog. Vintern är bra på så sätt med snön, man kan åka pulka och bygga snögubbar i timmar. 

Men, nu är det sommar och det som spelar mest roll är hur jag ser på dagen och gör det bästa av det som finns att göra. 

Som att ta en powernap just precis här 30min innan vi sparkar igång middagen!

En annan, kanske skev, höjdpunkt är skogsbranden som pågår ca 7km från oss. Den har pågått i några dagar nu och är förtrollande! Igår cyklade jag och Hilary ner för att kolla på den under vår rast... 




Efter middag och städning samlades en större skara ur personalen och körde ner till samma plats för att beskåda elden som nu hade tilltagit lite i storlek. Dånet och sprakandet från träden som går upp i rök är fängslande, jag önskar så att min kamera kunde göra synen rättvisa..




Vi stannade ett bra tag och iakttog allt som skedde. Alla var på bra humör, det snackades, skrattades och "woooow"ades mest hela tiden. 
Det är de små glimtarna av lycka som gör mig varm inombords. 

Väl hemma kröp jag ner i min säng, någon dusch för att få bort röklukten brydde jag mig inte om. Duschar gör jag ända mer än ofta här på grund av värmen som fullkomligt sköljer över oss dagarna i ända!

Idag har varit mindre intressant och det är dags att krypa till kojs.

God natt!
Lisa. 

Kommentar:
#1: mamma

fascinerande med eld men oxå farligt så var rädd om dig älskade unge.
det pågår en omfattande brand i västmanland och röklukt känns ända hit till nacka.

kram

2014-08-07 @ 22:02:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: