äventyrslysten

2014-11-30
06:34:51

Härliga, fantastiska, vackra, underbara Revelstoke!!
För exakt ett år sedan satt jag på en av många Greyhoundbussar med kurs mot Revelstoke, för första gången. 
Det var många känslor som fanns i kroppen då; förväntansfull, trött, spänd och väldigt glad - äntligen!
Efter idag infinner sig samma känslor i samma kropp, för idag öppnade berget och det var fritt fram för alla snöglada att ge sig upp! Äntligen. Snömängden var bättre än förväntat, sällskapet strålande och så även eftermiddagssolen. Lärdomen jag tar med mig till morgondagen är dock: det går inte att klä sig för varmt. Med -20  och blåst blir det lätt kallt, överallt. Men de är så fantastiskt vackert här och att få stå på brädan igen är...priceless. 
 
(ursäktar så mycket för att bilderna inte gick att rotera)
Och ja, så här glad blir man efter en första dag i backen!

Om två veckor är det dags att packa om igen och flytta till Sverige. Hoppas att patrasket nedan klarar sig utan mig ett tag framöver!
 
 
Lisa.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Mamma

Wow, vad härligt det ser ut. Hoppas du får många dagar på snö innan det är dags att packa ner brädan. Och ta gärna lite snö oxå, här är det för grååått.
Kram

2014-11-30 @ 07:03:18
#2: Syster

Gosh!! Asså jag är så avis att... att.... jag orkar inte! Gick till jobbet i totalt mörker imorse... avundsjukan är total!! Längtar efter snö och krisp här hemma också. Och skidåkning!! Men längtar efter dig. Snart är du hemma. Njut nått helt galet av sista veckorna. Puss&kram

2014-12-05 @ 11:41:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: