äventyrslysten

2015-12-13
10:03:27

3e advent i Chalet Carlota
...betyder att ljusen tänds, en får äta en pepparkaka till frukost och julstämningen i vårt annars väldigt opyntade hus höjs rejält. Vi har pratat om att köpa en julgran vilket jag verkligen hoppas blir av! Det är ju så mysigt att ha en inne. På byn är det fullt med pyntade granar, ljusslingor och julpynt, folk går runt i stickade jultröjor och lite varstans kan en höra julsånger.


Jag har en kompis som jag lärde känna i Kanada på besök nu. Han jobbar vanligtvis på en skola i Lausanne och hit  tar det bara någon timme med bil. Igår gick vi till en trevlig pub i Chable för middag och sen blev det pilturnering i Verbier. Det gick glacialt väldigt bra för mig och min lagkamrat! 


Ikväll ska vi ut på middag med alla från ES, skidskolan som de jag jobbar för samarbetar med. Vi har haft möten tillsammans under eftermiddagarna denna vecka, just för att alla ska träffas och lära oss om företaget och hur de vill att vi jobbar etc. Inget jobb för mog än däremot, har fått in mina första bokningar från den 23/12! Så tills dess blir det till att ta hand om vännerna :) 



Kram och glad 3e advent! 
Lisa
Taggar: Verbier15/16;

Kommentarer:
#1: mamma

härligt det låter. bra att du passar på att roa dig och njuta av att vara ledig, tids nog blir det säkert massa jobb. jag myser här oxå med att titta på luciatåg på tv, tända ljusen i adventsstaken och besöka lillängens julmarknad.

lussepussar från mamma

2015-12-13 @ 10:31:25
#2: pappa

Hej Lisa, skönt att höra att du har det bra och att du inte sliter ut dig. Tids nog rullar jobben in och fyller din dag. Tills dess kan du roa dig med ett litet husdjur http://biggeekdad.com/2015/12/a-happy-dog/
Kram från Pappa i ett soligt Österrike

2015-12-13 @ 14:07:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: