äventyrslysten

2014-08-19
06:38:00

En likasinnad
Idag tog jag tillfället i akt att scrolla igenom P1s lista över årets sommarpratare - lotten föll direkt på en halvt långväga släkting, Oskar Kihlborg.
 
En något större och mer etablerad äventyrare än mig, men med ett lika instresse för att upptäcka nya platser.
Hans sommarprat gjorde mig mer motiverad till att ge mig av och se andra hörn av världen. Bo i tält. Känna att jag lever.
 
Dagarna uppe på jobbet börjar flyta ihop till en enda massa och med handen på hjärtat börjar jag bli rätt uttråkad. Jag behöver mer spänning för att stimuleras! Var dag tänker jag tillbaka på familjens resa till Sydafrika och allt spännande som vi upplevde där. Samtidigt börjar jag sukta väldigt mycket efter vinter nu, jag har insett att sommar nog inte riktigt är min grej. I alla fall inte i mer än tre månader. Jag trivs i kylan, bland snöflingor och vänner.  
 
 
 
Tack Oskar för ett väldigt bra sommarprat, jag lovar att äta mindre rött kött, äventyra mer och sträva efter att leva varje dag!

”Det roliga med äventyr är att man aldrig riktigt vet vad som kommer att hända.”

 

Lisa.

 
 

Kommentar:
#1: mamma

ja, visst var hans program både klokt, intressant och spännande. Konstigt att en sommarmamma kan få ett vinterbarn!!?? :-)

kram

2014-08-22 @ 10:56:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: